Tak trochu bláznivý výlet.

Jelikož mi s blížícím se jarem začíná v hlavě sílit přesvědčení, že by nebylo špatné mít parťáka pro další vandr životem, rozhodl jsem se vyrazit téměř “ na konec “ světa. Jet na skoro otočku až ke Karlovým Varům byl tak trochu bláznivý nápad.  Nakonec ,při studování jízdního řádu na IDOSu, se objevilo pár možných alternativ , jak se dostat v rozumném čase  tam  i zpět. Tím pádem vybyl čas i na malý průzkum  části tohoto kraje.

Pátek mi začal hodně brzy. Do roboty jedu už na půl čtvrtou. Díky tomu ale stíhám vše tak, že už ve dvanáct hodin vystupuji na terminálu v KV. Hodím bágl na záda a začínám kráčet směrem k Lokti.DSC_0176

Cestu jsem zvolil tu nejpřímější co mi jen klikatící se tok řeky Ohře ,dovolil. Asi v polovině vzdálenosti se dostávám k místu důvěrně známému lezcům i vodákům. Svatošské skály.DSC_0191Přes houpající se dřevěnou lávku přejdu na levý břeh. DSC_0202_hdrA po další hodině a půl docházím už ve společnosti , do Lokte.DSC_0263Přestože jsem vybaven i na alternativu spaní venku pod tarpem, tak nakonec využiji nabídky teplé místnosti , postele a sprchy. Ale ještě před tím s mojí průvodkyní projdeme ty nejznámější vyhlídková místa v okolí Lokte. DSC_0225DSC_0230Druhý den vyrážíme na celodenní výlet . Dopolední počasí nám přeje. Slunce nesměle vykukuje zpoza mraků Ale sílu ještě nemá.  DSC_0283Na celé sobotní trase bylo asi nejzajímavější místo  u ruin kostela sv. Mikuláše. A v závěru pak stezka podél Ohře. To už ale slunce definitivně ukrylo svoji tvář a ke slovu přišel opět ledový vítr. DSC_0290DSC_0286Večer jsem nakonec strávil  průzkumem malého historického centra městečka Lokte a popíjením jednoho točeného pifka.DSC_0261 DSC_0257 DSC_0244

Loket

DSC_0243V neděli kolem desáté odevzdávám klíč od ubytování a stejnou cestou v poklidu kráčím zpátky do KV. Tentokrát si celý úsek prohlédnu v opačném směru. DSC_0312DSC_0329_ToneMapping

Svatošovy skályDSC_0351_panoramaMůj dopředu zabukovaný žluťáskový bus jede až kolem 14.00 Ještě štěstí že jsem si místo zajistil dopředu, protože vše je beznadějně zaplněné rusky mluvícími pasažéry.DSC_0245 DSC_0260Na obloze se kupí naprosto fantastická mračna, ale nějak mě neláká cvakat za jízdy skrz okno. Jen jednu vyjímku udělám. to když se na horizontě jakodvě nestvůry objeví stožáry dvou větrníků.DSC_0353

Na chalupu se dostávám kolem šesté večer. Jsem rád , že jsem doma. Přestože jsem zprvu měl pocit, že celá tato výprava byla k ničemu, svůj zámek jsem na mostě nezamkl, tak jsem ale nakonec musel uznat, že všechno zlé k něčemu dobré. A i ty fotky jsem přeci jen z těch Rawíček vytáhnul koukatelné. Teda aspoň si myslím.DSC_0304

více foto na Picasa ZDE

HOWGH

Donald Fohler

Už více jak půl století chodím po tomto světě. A pořád se divím. Díky fotoaparátu a cestování ať doma nebo za hranicemi mi ten svět připadá srozumitelnější.