Malé výletování s Velkou dámou

DSC_0877Čtyři dni volna jsou přímo požehnáním. A tak, abych umocnil tu sváteční pohodu , pozvu Bílou čarodějku na chalupu. Ale pouhé sezení doma neni ani pro jednoho z nás to pravé ořechové. Rozhoduji se pro uskutečnění jednorázových  výpadů na dvě oblíbené lokality.DSC_0660

Kokořínsko a Český ráj.DSC_0673 DSC_0679DSC_0719

Motoráček ze Sobotky nás v poklidu drncavým tydliklap,tydliklap doveze do Mšena.V zamračené ubrečené atmosfeře jarního předvelikonočního  počasí vedou naše první kroky po Cinibulkově stezce , přes Romanovskou hájovnu do skalního mini-Bludiště. Světelné podmínky jsou jako stvořené pro cvakání skalních tvarů i lesních zákoutí. A tak neni divu , že trochu zapomínám  hlídat čas. Tím pádem následující pochod na Batečka  probíhá už za soumraku a pak i za tmy tmoucí.DSC_0681 DSC_0713DSC_0721

Tam nás ale čeká vytopená chalupa, výborný salát a sekaná, večerní povídání u čaje.  Nakonec  se zavrtáme   do peřin.DSC_0759DSC_0755 DSC_0765 DSC_0785 DSC_0797

Sobotní ráno se opět přihlásilo deštěm a mlhavým svítáním. To nám ale hrůzu nenažene a po rozloučení  chaloupkou vyrážíme na zpátky k vlaku. Pouze  si cestu zpestříme  návštěvou hradu Houska. Je zrovna první otvírací den a tak využijeme čas a necháme se provést se skupinkou dalších zájemců po vnitřních prostorách hradu. Zajímavé povídání kastelána dodává prohlídce správnou atmosferu. Houska je mini hrad o které vám vlastně ani ta nejrenomovanější hlava neřekne  kdy , kým a proč byl vlastně na tomto místě postaven. Vše jsou jen dohady a tak jako nejvíce používaný a pravděpodobně i nejpravděpodobnější výklad je ten, že hrad uzavírá díru do země ze které by na svět mohla /a v minulosti prý to tak bylo/ vystoupat Zlo. Každý si může o tom myslet své.DSC_0783 DSC_0793 DSC_0803

Po prohlídce poklidnou chůzí prokládanou cvakání obrázků a kocháním se krajinou, která už začíná být proteplena jarním sluncem, docházíme opět do Mšena na vlak.DSC_0808 DSC_0840 DSC_0856

Nedělní půlden mám vymyšlený pro změnu jako cyklo-seznamovací výšlap po nejbližším okolí Samšiny.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pekařova brána

Těch 42 km bylo pro Bílou čarodějku přeci jen na začátek sezony trochu víc než by si původně přála. Ale při příjezdu byla odměněna pochvalou /a obědem/za odhodlání  a nežbrblání. Celý den nás  provázelo krásné slunečné počasí, takže  naprostá pohoda. Trasa byla jednoduchá. Samšina-Mladějov-Nebák- Vyskeř /kaplička / Hrubá Skála-Vidlák -Trosky-Mladějov- Samšina.

Na odjezdové Velikonoční pondělí vyšlo už jen trocha času pro výletování . Ale  Prachovky jsou blízko. Malý okruh z chalupy přes Drštěkryje ,  Čajový altán ,Skalní Město a Pařezskou Lhotu nezabral moc času. Za necelé čtyři hodiny spojené s focením jsem se prošli asi kolem 12 km.DSC_0882 DSC_0902 DSC_0874

A tím velikonoční Malé výletování s Velkou dámou skončilo. Myslím že přestože jsme si neužili žádného bivakování ani ohně někde pod převisem  i tak to byl dobře strávený čas.DSC_0901POHLED Z DRUHÉ STRANY:

Čtyři dny volna před námi a tak se nechávám pozvat Kačírkem do jeho teritoria a jeho blízkého okolí. Na nádraží v Jičíně si při vystupování připadán fakt jak velká dáma. Stojí tam chlap s velkou cedulí s mým jménem jak na mezinárodním letišti. Jen škoda, že nemám kufřík, kabelku přes ruku a na nohách lodičky, ale na zádech batoh a na nohách pohorky. Společný víkend zahajujeme komorním koncertem v Café loggie.

Druhý den vyrážíme vláčkem na Kokořínsko a začíná škola focení. Nechápu, že se Kačírek tetelí blahem z mlhavého počasí, kdy mrholí, prý prima pro focení???? Po miniškolení a nastavení foťáku se pokouším fotit i já. Za tři minuty je vymalováno, rozmazané čmouhy vymažu a požádám o pomoc…… Je to pokus omyl, ale začíná mě to bavit. V zápalu focení opravdu zapomínáme na čas a tentokrát nemáme čelovku ani jeden z nás. Fatální opomenutí. Takže když ze tmy, deště a zimy vstupujeme na Blatečkách do vyhřáté chaloupky je to příjemné a večer strávený v příjemné společnosti nemá chybu.2015_foto_1590

Druhý den poklidným tempem za občasného focení pokračujeme k hradu Houska, kde se necháme zajímavým projevem pana kastelána vtáhnout do děje. Bylo dobře, že jsme se na hradě zastavili. V místním pekle jsme mohli nahlédnout do svých záznamů v knize hříchů (byly tam zapsány i ty čerstvé včerejší) a pak už jsme slunečnou krajinou pokračovali směr nádraží do Mšena. Jen škoda, že jsme cestou minuli slíbenou cukrárnu, ale musím přiznat, že mi to bylo vynahrazeno druhý den ráno výbornými lívanečky.
Další den náš cyklovýlet započal školením jak se obsluhuje kolo. Což mě trochu pobavilo. Pravda těch 42 km bylo celkem dost, ale jelo se celkem na pohodu a hlavně mi do toho Kačírek moc nekecal, takže kolo jsem chtěla zahodit do příkopu jenom jednou. To když už při jízdě do kopce nezabírala mantra “ každý kopec má svůj vrchol“. Počasí nám přálo, tak jsme si užili i focení a musím uznat, že Kačírkovi rady byly k věci. Jen lidi kolem občas koukali. Dva blázni seskočí z kola stojí, dřepí, lečí, leží a fotí a pak zase pokračují v cestě.2015_foto_1644
Pondělní ranní pěší výlet byl už jen poklidným loudáním okolím. Byl to prostě prima strávený víkend v příjemné společnosti a celkových nějakých skoro 80 km mě nemůže rozhodit. Zvlášť po tom co mám již také nainstalován Locus a tudíž když Kačírek řekne, že je to asi 30 km, tak mě nedostane, protože si to zjistím.
Jen svoje fotografie sem zatím vkládat nebudu protože, jsme fotili nastejno a ty moje se zatím pořád stydí v počítači.

Více fotografií na webové galerii PICASA

Howgh

Donald Fohler

Už více jak půl století chodím po tomto světě. A pořád se divím. Díky fotoaparátu a cestování ať doma nebo za hranicemi mi ten svět připadá srozumitelnější.